Дата и час: 05 Юни 2020, 03:10
Font Size
   

Горе на Еверест

Горе на Еверест

Мнениеот Петър » 29 Яну 2011, 10:39

Като увод, бих започнал така:

Който иска да си слуша чиста широка лента, нека да си я слуша – обаче не знае какво изпуска :wink:

Колкото и да е добър един широколентов говорител, физичните закони са си физични закони и поне аз не виждам начин как биха могли да бъдат прескочени (блажени са тези, които могат :biggrin: ). Общо взето, каквото и да се прави, само с един говорител никога не може да се постигне ултимейт ефекта на изключително жив звук, дишащ свободно в пространството, който буквално да озонира въздуха около себе си! Също така е и абсолютно невъзможно да се направи фазово линеен в широк честотен диапазон.

Ето го моето решение, правещо това, което широката лента (която и да е широка лента - не се майтапя изобщо) "за малко" не може да направи. Малка звукова бобина (разбира се "Audiomaster made"), ултра-лека мембранка и липса на трептилка, обичаща да похапва финни звукови нюанси:

РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.

И както вчера се майтапехме с един приятел - ето го елемента, който "добавя" последната капка сладост към Звука, но не с вкус на скъп швейцарски шоколад, ами с вкус на натурален Български пчелен мед, с добавени към него няколко капки прясно изцеден лимон, който може да те "жулне" отзад в моментите, когато музиката го изисква :cool:

РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.
http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Аватар
Петър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 16 Юни 2010, 14:17

DIY tweeter vs. Dynaudio Esotar

Мнениеот Петър » 06 Фев 2011, 17:42

Повечето от вас, които ме познават, знаят че съм изключително критичен към нещата, които правя и рядко изказвам някакви суперлативи за тях, дори и пред близки аудио приятели. Този път обаче ще бъда откровено нескромен, просто защото звуковите факти са си звукови факти. Днес реших да направя едно сравнение на новия ми драйвер с прословутият Dynaudio Esotar, изключително хвален по цял свят и окачествяван като един от най-добрите вч говорители, правени някога ( :lol: ) :
РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.___ РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.

Филтровите кондензатори за двата говорителя са подбрани така, че да дават една и съща честота на електрическия завал, за да е коректно сравнението.Пуснах запис с китарни изпълнения, където обертоновете се разпростират далеч в ултазвуковия обхват – първо на моя вч драйвер. Включих непосредствено след него Езотар-а и какво да чуя – още на първата секунда изпитах усещането за поразяващо лош звук! Употребявайки нарицателното "поразяващо лош", искам да уточня какво точно означава това. Усещането е, че пред мен има тапицирана бетонна стена, зад която някой се е скрил и свири на китара, която е увита с тънък найлон – страшно разфокусирано и запушено. Все едно че свири едноинчова полипропиленова средичка, затапена отзад със пластмасова сапунерка – никакви високи, никакъв детайл, никаква динамика, ужасяващо ниска чувствителност, малогабаритен и скучен за слушане звук. Абе все едно някой пръска със спрей срещу слушателя – спреят отначало излиза с някаква скорост, но само 40-50см по-напред той започва рязко да си губи скоростта и се разсейва в атмосферата, далеч преди да е стигнал ушите на слушащия – чувството е за много рехав (точно като купола му :lol: , илюстриран на следващата снимка) и разсеяно-блуждаещ звук, без никаква дефиниция и експресивност.
РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.

Следващ тест – концерт за цигулка и оркестър. С хартиения драйвер (въпреки нескопосано изрязания, за няма и минутка, от мен филц за предния му панел :biggrin: ) цигулката буквално озонира въздуха (точно по начина както като се слуша на живо) и пулсира, отзвучавайки плавно в безкрайността . С динаудиото цигулката звучи като виола ( обаче като виола, на която са й махнали всичко от високата среда надолу) – просто звука е спънат и запушен. Никаква лекота и освободеност – все едно някой го е затворил зад текстилното куполче и той се мъчи да го пробие за да излезе, обаче не му стигат силите, при което се чува само напъна, приложен в задната част на същото куполче. Трета стъпка от теста – женски вокали. Зареждам диск с една от любимите ми изпълнителки, който освен че ми харесва като музика, е записан и много качествено. Пускам през хартиения вч говорител – чува се страшно леко, безкрайно гладко и нежно, но същевременно много релефно и тонално наситено. Пускам обратно езотара – чува се само Муууууу :lol: .
Ако звукът на тоя прехвален езотар не беше наистина толкова лош, тази тема сега нямаше да съществува, но понеже се представи адски разочароващо, реших че това трябва да стане публично достояние. Брехх, то дори не можеш да му кажеш пищялка, че да го обидиш – защото даже не може и да "пищи" :biggrin: :biggrin: А какво може тогава? Хубав въпрос, на който ще се радвам да ми отговори някой, решил да го използва, обаче без да послъгва :)

Тук може да се види и точно колко по-малка излъчваща площ има (тоест колко по-малък звуков мащаб има) спрямо хартиеното драйверче:
РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.
http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Аватар
Петър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 16 Юни 2010, 14:17

Re: Горе на Еверест

Мнениеот Радостин Атанасов » 07 Фев 2011, 02:42

Ей, това ако го прочетат върлите фенове на Динаудио, Сканспийк и т.н., ще подскочат от възмущение - "въх, ама как така, ама това е кощунство, някаква си нескопосана и оръфана пародия на ВЧ, миришеща на нафталин, да свирела по-добре от Даааааааааааайн аудио!" Да, правилно е написано името - повече е дай, отколкото аудио.

Пешо, ми че те са автентично фиделити, ти с това аудио фиделити де си тръгнал, не си автентичен :biggrin:

Изобщо не се и учудвам, че отрочето българско е надминало "аудиогиганта в автентичното аудио". Но пък съм сравнявал имитацията на Dynaudio от Hi-Vi с българско ВВ104 от едно време, зеленикаквите мембранки, от ламповите телевизори и нашенската я би още в първите секунди на първи рунд, като други просто нямаше.

Няма как да не ги надмине, на куполната има доста грешки още в зародиш и според мен те могат да се оправят, но...Балансът на масите в трептящата система също е нарушен, докато в конусната си е както трябва. Е, най-високите честоти и при конуса се излъчват от една малка част около звуковата бобина, но пък при купола, ако не се вземат мерки, върха му така или иначе излъчва с обратна фаза на останалата част, така че нещата с излъчвашите площи може да е решен в полза на конусната. Тя пък е по-насочена от куполната. И какво от това, след като с правилна геометрия на конуса това може доста да се намали. Дайнаудиото съм на 100% сигурен, че има по-тежка звукова бобина от тази, която е на конусната.

Дайнаудио поне да бяха сложили демпфаща материя около купола, за да намалят вредните отражения от повърхността около него, както си направил ти с твоя панел. За "върхов" модел ВЧ това просто е недопустимо!
Great Sound
0899 867 140 ; 0879 857 140
http://greatsound.snimka.bg/
Радостин Атанасов
Audiomaster
 
Мнения: 515
Регистриран на: 13 Ное 2009, 22:25
Местоположение: Бургас

Мнениеот Петър » 07 Фев 2011, 10:47

Радостин Атанасов написа: Пешо, ми че те са автентично фиделити, ти с това аудио фиделити де си тръгнал, не си автентичен :biggrin:

Направо отивам да се застрелям :cool:

Радостин Атанасов написа: Изобщо не се и учудвам, че отрочето българско е надминало "аудиогиганта в автентичното аудио".

Надминаване е когато се съпоставят две изделия с приблизително сходни качества. В случая тука все едно сравнявам куца мравка със счупена патерица и http://www.youtube.com/watch?v=FkZUd4IF ... re=related :lol: Като наминеш насам, ще ти демонстрирам за каква фрапираща разлика става дума.

Радостин Атанасов написа: Е, най-високите честоти и при конуса се излъчват от една малка част около звуковата бобина, но пък при купола, ако не се вземат мерки, върха му така или иначе излъчва с обратна фаза на останалата част, така че нещата с излъчвашите площи може да е решен в полза на конусната.

Субективното усещане за високите, идващи от хартиеното драйверче, е че са поне 10 пъти по-големи на размер, като трябва да се отбележи че куполчето изобщо няма високи – акустическият му завал е поне една октава по-ниско :o Странното е, че на измервания го дават да отлита над 25кХз, а субективно – все едно някой го стопира от 12-13кХз нагоре...

Радостин Атанасов написа: Тя пък е по-насочена от куполната.

А всъщност хартиеното драйверче е доста по ненасочено, и на 45-50 градуса извън оста му продълважа да излъчва свежест, докато езотара под такъв ъгъл едва се долавя че излъчва нещо...

Радостин Атанасов написа: Дайнаудиото съм на 100% сигурен, че има по-тежка звукова бобина от тази, която е на конусната.

Бих казал, поне десетократно по-тежка (сам видя, че твойта даже не я хваща везничката ти) :lol: Язък за профуканият хексагонален проводник:

РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп........... РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп. РЕГИСТРАЦИЯ или ВХОД за пълен достъп.

едит: абе сега като се загледах в тея илюстрации, виждам че първия ред на проводника, който е хванат към оснвата, има 5 стени (залепен с плоската си част към основата на бобината) а останалите слоеве са с 6 стени :biggrin: :biggrin: Тука работата ми се вижда нещо много нагласена :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Аватар
Петър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 16 Юни 2010, 14:17

Re: Горе на Еверест

Мнениеот oceanman » 15 Фев 2011, 12:29

Мдаааа..Като почитател на Скан Спиик(имам 3 чифта колони с тях)
, Сеас, Морел... просто говорителчето на Хараланов ги отнесе(меко казано). Но това е вторичен ефект... първо те шамаросва усещането, че сега всъщност за пръв път чуваш музиката в цялата и нюансираност, духовен и емоционален заряд, свобода и темброва истинност.. Лично аз не съм слушал такъв високочестотен. Просто ме порази. Със сакатите говорители, допълвайки ги, ние си мислим, че правим нещо...а в същност само им замазваме дефектите..и надали получаваме ималка част от това което трябва да усетим и чуем.. До сега просто си мислех, че това не е възможно...
Петъре ти си за бой-така да знаеш... Не съм спал цяла нощ след като слушахме... :D

И възниква резонния въпрос... Защо аджеба световната аудиониндустрия(може би умишлено?) ни тласка към това духовно пропадане и профанизиране.
дали е единствено с цел печалба?
:evil:
oceanman
 
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Фев 2011, 12:05

Re: Горе на Еверест

Мнениеот Христо » 15 Фев 2011, 16:49

Първо СЛАВА НА БОГОВЕТЕ, ТОТЕМИТЕ, ШАМАНИТЕ, и кой в каквото вярва! Пешо Хараланов си има КЪТче! Наистина Е КЪТ! Благодаря ти, че споделяш ноу-хауа и не ни ИЗОСТАВЯЙ, знам че понякога си отегчен и обезверен от масата блеещи заблудени люде, но има хора които наистина виждат една от малкото идващи светлини в безкрайното море на аудиото, от твоя фар (това прозвуча малко перверзно :biggrin:). Но не си мисли, че ще минеш ниско, при все, че ни "тийзваш" с подобни фотоси и инфо!!! WE NEED MORE :twisted: ! Искаме ПОООДРОБНОО ревю на процеса-Еверест туйтър, като почнеш от начален замисъл и търсен резултат до намиране на материали, селекцията им, композиране и финално конструиране!
Още не си им направил електромотор на Еверест-ките или? Филтри, кабели? И още нещо, което на мен ми се струва (отчасти) важно, не знам за теб как е, обори ме ако не съм прав, но "говорителите" са част, последния компонент във веригата от транспорти, пред/усилватели, и т.н. и т.н. Смисъл възможно ли е при пряко сравнение на два компонента от последното звено на "аудио веригата"-говорителите, да покажат различно представяне един спрямо друг с различни усливатели, транспорти и прочие преди тях? Т.е. Драстична разлика между двата говорителя.
Ами за сега това ми идва на ума, още съм твърде екзалтиран от откритието си днес и кътчето ти :) Благодарности и на г-н Атанасов за съдействието тази ми радост да се осъществи. Пешо ПРЕЗИДЕНТ! ПЕШО НА ТРИ МОРЕТА (а и да не забравя-ДА НАНКО НЕ КРИЯ, ЧЕ ХАРАЛАНОВ МИ Е един от(както и човека над мен-Владо, той ми отпуши ушите!) АУДИО ГУРУ-тата, ТОТЕМ-и и прочие!)!!!
Поздрави, Христо.
Христо
 
Мнения: 22
Регистриран на: 15 Фев 2011, 15:28

Re: Горе на Еверест

Мнениеот Радостин Атанасов » 15 Фев 2011, 23:13

oceanman написа:Мдаааа..Като почитател на Скан Спиик(имам 3 чифта колони с тях)
, Сеас, Морел... просто говорителчето на Хараланов ги отнесе(меко казано). Но това е вторичен ефект... първо те шамаросва усещането, че сега всъщност за пръв път чуваш музиката в цялата и нюансираност, духовен и емоционален заряд, свобода и темброва истинност.. Лично аз не съм слушал такъв високочестотен. Просто ме порази. Със сакатите говорители, допълвайки ги, ние си мислим, че правим нещо...а в същност само им замазваме дефектите..и надали получаваме ималка част от това което трябва да усетим и чуем.. До сега просто си мислех, че това не е възможно...
Петъре ти си за бой-така да знаеш... Не съм спал цяла нощ след като слушахме... :D

И възниква резонния въпрос... Защо аджеба световната аудиониндустрия(може би умишлено?) ни тласка към това духовно пропадане и профанизиране.
дали е единствено с цел печалба?
:evil:



Владо, добре дошъл тук :)
Ако помниш моите писаници по форумите, какво твърдях и твърдя и сега, и как ме оспорваха и оплюваха, сега, като си чул на практика доказателството на думите ми, както и Пешовите, много се радвам, че не си спал след като си чул нашето отроче. Радва ме, защото ти си човек, който няма да погледне на нещата повърхностно, като някой тийнейджър. Колко пъти твърдях, че съвременните говорители са сбъркани, но една птичка пролет не прави, останах си глас в пустиня.
Добре, че има такива хора като Пешо, та да не съм сам и мисля, че е време вече да обединим усилия и като една Ерихонска тръба да затръбим мощно и да съборим паянтовата крепост на съвременното аудио с неговите заблуди.
И аз съм си задавал много пъти този въпрос - дали с цел печалба го правят това, знаейки перфектно истината или чисто и просто не са наясно кое как и май повече клоня към второто.
Сеас, Скан Спийк, Дайнаудио и т.н. - които и да са, като ги сравня с правилно направени говорители, просто остават далеч назад и като го оповестя, почват едни мощни полемики кой съм бил аз, кои са били те и как не може да бъде гаражно производство да е по-добро и така нататък.


Петре, като си търсиш жена, гедай да е аудиофилка, че да не ти секне музата :wink:
Great Sound
0899 867 140 ; 0879 857 140
http://greatsound.snimka.bg/
Радостин Атанасов
Audiomaster
 
Мнения: 515
Регистриран на: 13 Ное 2009, 22:25
Местоположение: Бургас

Re: Горе на Еверест

Мнениеот DRGeorgiev » 16 Фев 2011, 10:06

Инженерите на тия фирми,много добре знаят какво и как,всичко е заради парата!!!
Аватар
DRGeorgiev
 
Мнения: 320
Регистриран на: 24 Дек 2009, 10:45
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Петър » 16 Фев 2011, 14:17

Христо написа:Искаме ПОООДРОБНОО ревю на процеса-Еверест туйтър, като почнеш от начален замисъл и търсен резултат до...

Разбира се, това е най-уместният и важен въпрос, който може да бъде зададен в контекста на даден продукт, в случая в лицето на грозният във визуално отношение високочестотен говорител. В интерес на истината, досега никой не се беше сетил да ме попита :) Повечето хора се интересуват единствено от конструктивните особености, но не и от идеята, която стои зад самото изделие.
Идеята, която стои зад това говорителче, е да допълва по абсолютно незабележим начин (от гледна точка на акценти) звукът на широколентовият ми говорител. В какво се изразява самото допълване? Погледнато от психоакустична гледна точка, това е подобряване скоростта на динамичните градации (тоест на експресивността, наричана още музикалност); увеличаване наситеността на структурата от обертонове за по-прецизно пресъздаване реалният тембър на инструментите; добавяне на лекота и ухание на свежест в звука; засилване на изворният ефект (тоест наподобяване ситуация, при която все едно звукът идва като прогресивно разширяваща се мощна струя, идваща направо от Извора); подобряване на дисперсията в слушателското помещение (което прави звука по-близък до реалния) и още много други аспекти.
Понеже звукът на говорителчето е трудно да бъде разглеждан извън контекста на каналът, който то трябва да допълни, е малко трудно, а дори и неуместно, да се говори за звукът му сам по себе. Разбира се, аз имам много точно виждане за това как би трябвало да звучи като самостоятелен елемент и да кажем, че говорителчето, което е обект на тази тема, покрива долу-горе над 70% от въображаемият ми еталон по отношение на изолираният звук на този канал от акустичната ми система. Бих казал, че далеч по-интересното е начинът, по който е проектиран да се използва, отколкото сам по себе си като конструкция, а и все пак начинът на използване обуславя до много по-голяма степен крайният звуков резултат, отколкото голия му звук във въздуха. Оттук идва и въпросът – как трябва да звучи един добър високочестотен? Верен отговор – никак.
99,9999% от системите в световен мащаб, оперират на принципа вч говорителя да придърпва звука към себе си. ОК, така може да бъде интегриран абсолютно перфектно (по-точно останалите говорители се интегрират КЪМ НЕГО абсолютно перфектно), а и е много по-лесно да се постигне, но лично за мен тази концепция не е оптимална, защото така звукът винаги става много по-малък каот размер, спрямо реалните размери на инструментите, и още по-лошо – губи се физическото усещане за дълбочина и атмосфера, поради значително намалените размери на аудио-прозореца, през който слушателят може да надникне вътре в записа. Далеч по-правилно би било, но и същевременно хилядократно по-трудно, звука да се центрира по оста на широколентовия и вече останалите говорители да го допълнят с техните звукови порции. Тогава размера на аудио прозореца става многократно по-голям и слушателя има чувството, че буквално може да скочи вътре в записа. Този размер е в логаритмична зависимост спрямо големината на широколентовия говорител. Тоест малко увеличаване на размера му, води до голямо увеличаване на аудио хоризонта. Разбира се тук става дума само за широколентови без вч конус...

Христо написа:Още не си им направил електромотор на Еверест-ките или?

Още не съм измислил достатъчно тарикатски начин как да го реализирам. Чакам да ми дойде идеята и тогава... :)

Христо написа:Филтри, кабели?

Кондензатори Сименс, набор ’69. Кабелите са Сименс, само че още по-дърти. Чиста, отлежала с годините мед и копринена изолация. Така като гледам, а и спрямо нещата, които съм пробвал, за сега няма изгледи да намеря по-хубави (под "по-хубави" да се разбира по-хубави в контекста на моите изисквания).

Христо написа:И още нещо, което на мен ми се струва (отчасти) важно, не знам за теб как е, обори ме ако не съм прав, но "говорителите" са част, последния компонент във веригата от транспорти, пред/усилватели, и т.н. и т.н. Смисъл възможно ли е при пряко сравнение на два компонента от последното звено на "аудио веригата"-говорителите, да покажат различно представяне един спрямо друг с различни усливатели, транспорти и прочие преди тях? Т.е. Драстична разлика между двата говорителя.

Разбира се, че може да има разлика. Степента й на проявление може да варира в известни граници. Обаче не е там въпроса. Разлика винаги има от всичко (хиляди, д ане казвам милиони фактори) – къде по-осезаема – къде не толкова, но тук по-скоро говорим за правилен звук по отношение на електрониката. Някои го наричат синергия. По надолу в раздела съм пуснал нарочна тема относно това. Става дума че правилния подход е един единствен – правилен говорител/акустична система (с естествен тон и максималнен динамичен диапазон) + правилен усилвател (с естествен тон) + правилен източник (отново с естествен тон). От гледна точка на това, няма никакво значение как това говорителче би звучало с неправилен усилвател (тоест различен от лампов еднотактник)и съответно каква би била разликата спрямо някой друг. Търсенето на разлика винаги е било безпредметно, без да се търси целенасочено самата посока на разликата, която вече зависи от целите на конструктора и уменията му да манипулира звуковите елементи след като е установил дадена закономерност, предизвикваща дадена разлика.

Сега леко встрани от темата, но все пак накратко за аудио-индустрията:
Причината за това огромната част от индустрията да предлага това, което предлага в момента, е основно самият потребител и в частност неговите изисквания за звук. Прост факт, но понякога труден за осъзнаване. Не е тайна, че разбирането за звук на повечето от така наречените хай-ендъри е на потресаващо ниско и граничещо с примитивизма ниво. Всяка стотинка, която те са дали за определен несвирещ продукт, не е нищо повече от съгласие за спонсорирането на индустрията да предлага още от тези звуково скопени продукти. Така че никой, освен потребителите не е виновен за това, което предлага аудио пазара в момента. Разбира се има много малка част от потребителите, които знаят какво точно искат и какъв трябва да бъде звука на даден компонент. Кой го е грижа обаче за тези хора, при положение, че те са има-няма половин процент от общата маса????? Никой! Ако индустрията създаде продукт, който да съответства на изискванията на въпросните хора, такъв продукт би бил изключително трудно продаваем в нейните очи. Никой няма сметка да произвежда нещо, което се продава трудно. Парата движи светът в днешно време. Та те пълнят храната с отрови, за да печелят, и не се интересуват за здравето на потребителите, а точно за аудиото ли ще се загрижат??? Нека не бъдем наивни. Докато има такива, прехласващи се от звука на аудио инвалидизирани устройства, ще има все по-голямо и по-голямо предлагане на такъв тип звук. Така че основната вина е в самия потребител, и това е за сметка на малцината, търсещи нещо стойностно. Индустрията предлага това, което се търси и което се купува. Точно им е през оная работа, че двама от 500 човека, искали естествен звук. Тъжно, но факт :( Факт е и обаче, че много от производителите нямат необходимия ноу-хау за да създадат референтен от гледна точка на звуков резултат продукт. Това обаче не е съществен проблем, защото ноу-хау се придобива (!), стига да има стимул за това. Я да видим какво би станало ако изведнъж всеки спре да купува аудио-продуктите, които нямат добър звук. Това, което ще се случи, е че за няма и 2 години производителите, които са нямали ноу-хау, ще придобият, само и само да произведат продукт, който наистина може да свири (за да се купи от вече събудения потребител). Уви, това никога няма да стане. На доста хора им е пределно ясно защо. С риск да прозвуча прекалено песимистично и черногледо, ще кажа че дори ще стане много по-страшно. Защо? Ами вгледайте се в аудио културата на >95% от съвременната младеж, която утре ще бъде целевата група на същата тази индустрия. Изискванията за звук на тези потребители ще граничат с минус безкрайност и на практика ще може да им се предложи произволно лошо свирещ продукт на произволно висока цена. Тези, които ще го купят ще са доволни, и тези, които ще го произведат, също ще са доволни. Е, жалко че това ще е за сметка на малцината, търсещи неподправения вкус на реалността :( Така че каквото си надробим, това сърбаме...
Затова тази малка шепа хора, имащи истинска страст към Музиката, се опитват да се спасят самостоятелно, търсейки всевъзможни начини как да постигнат поставените към възпроизвеждащата си система цели.
http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
Аватар
Петър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 16 Юни 2010, 14:17

Re: Горе на Еверест

Мнениеот Христо » 17 Фев 2011, 11:47

Мдам, за индустрията мисля, че всички които посещаваме подобни форуми, сме съгласни с теб. С изключение на някои тепърва прохождащи, които влагат малко разум и мат'риал в изделията си, докато няколко аудиофилчета не чуят, че свирят прилично на прилична цена. И до там! Но наистина най-зле нещата стоят при озвучителните тела, другите компоненти по се ядват и могат да се дооправят, но какво да оправиш на един тотално сгрешен говорител, какъвто и да е той? Нещата там са лавинообразни-сгрешена магнитна система, трептилки, бобини, мембрана, шаси, филтри, ОТ. Затова толкова ти се радвам на ентусиазма и вниманието към говорителите, сферата в която DIY-a е най-слаб, и най НЕ запознат.
Христо.
Христо
 
Мнения: 22
Регистриран на: 15 Фев 2011, 15:28

Следваща

Назад към Кътчето на Хараланов

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron

Кой е на линия

Общо на линия са 2 потребители :: 0 регистрирани0 скрити и 2 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На 15 Мар 2020, 10:52 е имало общо 147 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

::