Дата и час: 05 Апр 2020, 10:57
Font Size
   

Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

издънки на фирми и аматьори

Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

Мнениеот Toshko » 06 Дек 2010, 12:43

Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

Какво е разбирането на всеки за най-доброто мислимо възпроизвеждане на музика?

По-надолу в това мнение ще намерите концепцията, която аз измислих. Тя е относително проста, но в действителност би била доста скъпа и би заемала много място, тоест е трудно приложима.

Ето я и нея:

Всеки музикант участвал в изпълнението бива записан на отделен запис, естествено този запис трябва да е с Broadcast качество - 192кхз/24 бита

Всички броудкаст записи на отделните музиканти от групата се записват едновременно и заедно с тях се записва един мастер файл, който в последствие позволява записите да бъдат синхронизирани и просвирени едновременно.

С един или няколко 8/16 канални броудкаст плеъра (8 или 16 канала всеки 192/24) се просвирват всички пътечки едновременно.

Аналоговият сигнал от всеки един канал се подава на отделен моно усилвател - по един за всеки един канал. ;)

Всеки отделен моно усилвател захранва отделно озвучително тяло.

Всяко озвучително тяло има или пълен честотен обхват (барабаните например имат нужда от ОТ с обхват минимум 20 хз - 20 кхз...) или към специализирано озвучително тяло за съответния инструмент - например китарен усилвател за соло китара или за бас китара...

Всяко озвучително тяло се поставя на мястото на съответния музикант!
Или на мястото където е стояло на сцената или обикновенно стои на сцената...

Тези, които искат да прекалят още повече могат да поставят по едно озвучително тяло на мястото на всеки отделен барабан и чинелите... варианти има много...

Ето ви височина, дълбочина, локализация, въздух, елиминиране на каквито и да било фазови неточности и т.н. и мога да се обзаложа, че картината ще е адски стабилна :P

При разхождащ се вокалист може неговият запис да е направен стерео и да се подава през стерео ОТ от двете страни на сцената поставени на височината на среден човешки ръст...

Вариантите с такава концепция на системата са много, но мисля че изложих общият замисъл ;)

В комплект с такъв запис освен мастър файла, който синхронизира отделните канали може да има и режисьорски файл, който да задава нивата... Естествено може да има оставена възможност слушателя сам да режисира изпълнението...

Смятам, че тази концепция граничи с прекаленото и леко извратеното, но е напълно мислима и постижима.
Някой страдащ от тежка форма на аудиофилия би могъл да си достави това удоволствие при наличие на достатъчно средства, условия и ентусиазъм...

Ще се радвам да прочета за вашите концепции за безкомпромисно възпроизвеждане.

Поздрави!
Toshko
 

Re: Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

Мнениеот AK » 07 Дек 2010, 08:23

Тошко, в звукозаписа през годините са използвани редица техники. Конкретно, пример като твоя, поне от гледна точка на възпроизвеждането, е дотолкова непрактичен, че не ми се вярва и най-наточения аудиофил да го пробва. Останалото, от страна на звукозаписа, не ми се струва нещо нестандартно - по-скоро вариация на многопистовия запис, където експерименти са правени много и невинаги (да не кажа "рядко") повечето писти и разчленяването на една музикална композиция води до по-добро звучене. Само че, е изнамерен много по-прост и практичен начин за създаване на т.нар. "сцена" чрез миксиране на каналите в една стерео картина, в резултат на което можеш да получиш позициониране на изпълнителите и т.н. само с две озвучителни тела. И отново - дори направено перфектно, не е гаранция за удовлетворяващ звук. Има записи, направени с много ограничена като възможности и примитивна за сегашните стандарти техника, в които никой не е записвал отделно китарата, отделно барабана, отделно саксофона в отделни канали, и микрофона не е бил наврян в гърлото на изпълнителя, нито пък чинелите се чуват сякаш си на метър от тях, но които записи са удивителни с хомогенността на звучене, лекотата и непринудеността, с която извира музиката и изобщо настроението, което успяват да внушат. По-малко електроника и обработка на звука и повече внимание към акустичните условия, избора на микрофони и позиционирането им и т.н. по мои наблюдения дават като резултат по-естествен и по-приятен и лесен за възприемане звук.
И още, емоцията, енергията, атмосферата, уловени в записа, са неща, които, според мен, са не по-малко важни от добрия звук - поне в контекста на удовлетворението от слушането на музика.
AK
 
Мнения: 11
Регистриран на: 05 Дек 2010, 08:03
Местоположение: София

Re: Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

Мнениеот Toshko » 07 Дек 2010, 15:30

Абсолютн съм съгласен, тук си говорим за утопий. Интересно ми е лудите японци дали не са правили нещо такова?

Въпреки, че тази утопична система би имала една доста по-малко утопична версия ;)
- Стерео двойка, като всяка колона има по 8 канала, плеъра отново възпроизвежда 8 различни канала, след това сигнала минава през процесор, който от своя страна изпълнява режисьорски файл ;) в режисьорския файл се задават нивата на всеки отделен канал и позиционирането отново е налице...

Така всеки моно канал се подава на специална стерео двойка и с нивата на левия и десния канал се позиционира на сцената. А нивата на 8-те стерео канала се подбират едно спрямо друго за да се постигне дълбочина...
Тук вече имаме нужда от 8 канален плеър, от процесор с 8 входа и 16 изхода и естествено 16 моно стъпала...

Доста по-приложимо от другата система.
Която изглежда така:
MultiwayReproduction.JPG


Проблема с такава система като на рисунката, е че тя става само за шоута и презентации или някой да си направи гаргара. Примерно фирма като Обертон, която произвежда и озвучителни тела и усилватели може да устрои такава демонстрация.
И проблема се състои в това, че за всяка отделна песен трябва да се променя разположението на озвучителните тела.

Да не говорим, че и при двете системи веки отделен канал и всяко отделно озвучително тяло трябва да бъдат пълночестотни...

А това, което казваш за режисьорската работа и възпроизвеждането през обикновенна стерео двойка е точно така... нали от скоро съм собственик на чисто нов Техникс 1200 :P - ми сцената му няма нищо общо с тази на ЦД-то! то даже разликата, е че при грамофона има сцена, докато с ЦД няма... всичко е въпрос на това колко и каква информация се е загубила по пътя... с 8 канала с висока разделителна способност е естествено да се загуби много п-малко информация, защото първо всеки е с висока резолюция и второ всеки канал пренася информация само за един инструмент или един вокалист...

Темата е да си помечтаем малко за границите на мислимото и възможното...

Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Toshko
 

Re: Вашето виждане за Ултимативното Възпроизвеждане

Мнениеот Радостин Атанасов » 04 Мар 2011, 02:20

Темата е заключена поради абсолютната техническа неграмотност и морална некоректност на потребителя с ник Toshko. Въпросният е изгонен от форума завинаги..
Great Sound
0899 867 140 ; 0879 857 140
http://greatsound.snimka.bg/
Радостин Атанасов
Audiomaster
 
Мнения: 515
Регистриран на: 13 Ное 2009, 22:25
Местоположение: Бургас


Назад към Аудионеслуки и абсурдализми

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron

Кой е на линия

Общо на линия e 1 потребител :: 0 регистрирани0 скрити и 1 гости (Информацията се обновява на всеки 5 минути)
На 15 Мар 2020, 10:52 е имало общо 147 посетители наведнъж.

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

::